もう特別な人々が行く大学でなくなったことが、その入試問題にも読み取れます。やはり「学力低下」は東大受験にも反映しているようですね。その意味で「入った」だけではほとんど意味なく、入学後いかにしっかり勉強するかがますます大切になってきています。
この程度の問題を突破するために、小学校から準備するなどという昨今の風潮はなんともわけが分かりません。
さて、具体的に扱う前に、問題の全体をアップしますので、一読してみましょう。高校1年生でも十分読める英語です。
2006度、東京大学後期試験(論文I 英語)06tokyo_kohkimon.pdfをダウンロード
以下、少しずつ読んでいきましょう。
We humans use animals. We eat them, play with them, and wear their skins. Most important, we use them as the subjects of experiments in advancing medical science. Animals of many species---rabbits, clogs, pigs, monkeys, but mice and rats above all ---have long been used in scientific research. Such research has led to discoveries that have saved millions of human lives and have contributed to the safety and well-being of hundreds of millions of other lives, animal and human. In experiments aimed at the discovery of new drugs or other medicines to promote human health, animal subjects are essential. They are also indispensable in testing the safety of drugs and other products to be used by humans. Anesthetized*, the animals serving in this way are seldom caused pain. Some do experience distress, however, and many are killed.
まず、この英文のテーマを読み取ってみましょう。
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